Sunday, February 13, 2011

Bagusnya Si penasihat Bebas...

Assalamulaikum...
hye semua rakan2 bloggers....
happy valentine's day guys....have fun...
terlebih dahulu saya nak ucapkan jutaan terima kasih kepada seorang rakan followers blog saya.
yg telah menegur kesilapan saya bila buat catatan tidak menulis salam terlebih dahulu...
sy suka dgn teguran itu, tp masalahnya...jika kita sudah menegur silap org lain...kurang2 kita pun buat benda yg sama....nie x bila jenguk2 blog dia...Haram!!!xde pun dia tulis salam...
buatpe nk tegur silap org lain?klu sendiri pun xbuat?...suka hati la blog org kn...
tp satu yg saya pegang manusia diciptakan dgn pelbagai ragam...mungkin si followes yg menegur saya ini...suka melihat org lain lebih baik dri diri sendiri...itu sikap yg sgt bagus...saya suka...saya suka....
tapi satu yg saya tak suke dg sikap si followers ini...dia menegur dgn cara menghina...
perkataan yg paling buat bdn2 sy rasa mcm kene gigit semut adalah perkataan....

"ko org islam doh, xusah nak ckp perkataan hello2 hai2...kata2 maksiat...
nk majukan sgt bahasa org luar...sakit mata aku tgk manusia mcm ko nie kt muka bumi nie."

kdg2 aku terfikir yg si followers penasihat bebas nie...ada sikap yg tak waras...
hidup dia rasanya tak tenteram klu sehari xkomen pasal org lain..dan mungkin jugak, dia nie jenis yg xblh hidup kalau x menyakitkan hati org....buatpe ko skit mata tgk aku...bukannya aku jiran ko pun yg ko kene tgk hari2...
kepada si followers nie jgn lah babitkan soal baik buruk atau membabitkan islam xislam kelakuan seseorg itu...semua org sedia maklum...itu semua soal yg paling sensitif....
nasihat aku untuk kau pulak...lain kali...klu ko komen blog org lain pulak...
bila kau taip apa yg kau nk taip tuh... kau tgk dulu bahasa apa kau pakai...cara mcm mana kau tegur org lain...
ini tak...blog ko salam ntah kemana...ayat2 kau mcm org tak waras...yg pling aku pelik...
tajuk blog kau tuh...kalau aku bg kucing aku baca pun kn...blh senyum kucing aku tu bila bacanye...hihihi....

afrin said: "jangan dijolok sarang tebuan."