Wednesday, April 6, 2011

Doa Sepiku


Assalamualaikum...
sebelum tu nk ucapkan terima kasih dan syukur ke hadrat tuhan,
kerana beri peluang utk aku bernafas di buminya yang sungguh damai...

Apa yang akan berlaku saat kita tiada lagi disisi org yg disayang?
apabila kita akan jauh dari mereka?
pernah kah kita membayangkan saat itu?


ikhlas dari hati bukan ini yg aku inginkan...
bukan ini yang aku harapkan...
tp aku harus redha...pemergian ini adalah sesuatu yg harus aku lakukan...
terima kasih aku ucapkan buat kekasihku...
Ibuku yg tercinta...opah yg dikasihi
yg selalu memberi kasih yg x ternilai...

lalu aku titipkan sejuta maaf buat kakak dan abgku...
yg pernah ku sakiti hati mereka...mohon maaf atas segalanya...

kepada mereka yg selalu memberi aku kasih sayang...
beri aku sahabat, beri aku kekasih, beri aku musuh, beri aku segalanya...
saat aku hilang dunia...
aku sayang korg...kak anis, kak lyn, kak adeq, aida, diana, empol dan ika...
korg byk berkorban dan mengalah dgn perangai aku...
korglah jugak segalanya utk aku...
kita hilang ayah...tp x hilang kasih sayang....
kita sama2 kuatkan pertalian kita yg org lain fikir da hilang...
aku x blh buat apa2 selain berDOA pada tuhan...
aku harap korg akan selalu diberi kebahagiaan dan ketenangan...
janji dengan aku...jangan biar org lain rampas kasih sayang antara kita....
sebab...kasih sayang itu jugak yg akan pertemukan kita nanti...
insyaALLAH...
serahkan semua pada ilahi utk suratan hidup kita...


buat dia yang jauh...carilah cinta yang sejati...
kerana cinta sejati lebih abadi dari cinta mati...
berpisah tak bermaksud kita benci...

buat dia yang jauh...carilah kekasih yang sujud pada yg esa...
carilah dia yang taat pada yang maha ada....

doa sepiku...buat mereka yang mengajar aku.
erti bahagia dan derita....

aku pilih untuk undurkan diri...
bukan sebab benci dihati...
atau tak sayang lagi....

usah dicari kesilapan diri...
bukan rajuk yg membawa diri...
tapi kesal yg tak sudah yang memaksa diri...

minta maaf...salah dan silap tutur kata...
hidup baik-baik...